5 Temmuz 2014 Cumartesi

5 Temmuz

Merhaba arkadaşlar,

Bu hafta yoğun fakat sonu güzel biten bir hafta geçirdik. Geçen hafta başladığımız miRNA fonksiyonumuzu bu hafta gerçek verilerle test ederek ve üzerinde geliştirme yaparak tamamlamamız aslında ne kadar da doğru bir yolda çaba gösterip ilerlediğimizin kanıtı oldu. Ayrıca son dakikalara sıkıştırılmış Django eğitimiyle hepimiz kendimize birer  web sayfası oluşturmayı öğrendik.

Aslında değinmek istediğim konu hepimiz nerdeyse programlama mantığını kavrayıp ufakta olsa fonksiyonlar geliştirebiliyoruz. Fakat hepimiz bir yoldan değil farklı yollardan yani farklı işletim sistemleri kullanarak ilerliyoruz. Bu durum yeni başlayanlar için başlıca bir sorun haline dönüşebiliyor. Çünkü Python ve Django kullandığımız için açık kaynak kodlu işletim sistemlerini kullanmak ücretli sistemlere göre daha avantajlı oluyor. Örneğin; Python Ubuntu içinde kurulu gelip diğer sistemlerdeki gibi karışık kurulum yapısını ortadan kaldırıyor. Bunun yanında kullandığımız kaynaklardaki tanımlamalar neredeyse hepsi Linux tabanlı sistemler üzerine yazılmış ve diğer sistemlerden buna geçiş hayli sıkıntı çıkartıyor. Ayrıca kullanıcıya bilgisayarda daha fazla hakim olma avantajı sağlıyor. Başlarda bu durum pek hoşunuza gitmeyip alışa gelmiş şeylerden kopmak zor olsa da zamanla verim alıyorsunuz. Bu durumu yaşayan en başlıca örnekte benim :) Başlarda çok zorlanıyordum zamanla bazı temel kısayolları kavrayınca kod yazmanın bu sistemlerde daha eğlenceli ve pratik olduğu kanaatine vardım.Tabiki bu benim kişisel görüşüm. Ekibimize yeni katılacak arkadaşlara da tavsiye olarak Ubuntu gibi özgür işletim sistemini hali hazırda bulunan sistemlerinin yanına kurup bir gözden geçirmeleri.Kod yazarken bunun zorluğunu çektiğinizde ne kadarda faydalı olduğunu göreceksiniz.

Evet bugün bizde tam olarak böyle yaptık. Henüz bu sistemlere geçmemiş ekip arkadaşlarımın kişisel bilgisayarlarına Ubuntu'yu kurduk. Başlarda zorlandılar fakat alışınca sevmeye başladılar ve işleri biraz daha hız kazandı. Geri kalan zamanımızda da Django üzerinde sayfaya yazı yazdırma gibi ufak işlemlerin nasıl yapılacağını öğrendik. Son  olarakta kişisel projelerimize vakit ayırıp haftalık raporlarımızı hazırladık. Günümüz verimli ve güzel geçti. Şimdiden yeni gelecek ekip arkadaşlarımıza kolay gelsin diyorum :)

Eğlenerek,öğrenerek ve üreterek yaşamanız dileğiyle.. :)

Görüşmek üzere,

Ceyhun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder