19 Temmuz 2014 Cumartesi

7 Temmuz Haftası

Geçen hafta tamamlanması gereken bu yazıyı ancak gönderebiliyorum, bu sıralar uyumaya dahi fırsat bulamadığım bir yoğunluğun içerisindeyim.

7 Temmuz, ekibimizin sayıca iki katına çıktığı gün, ve bu günü birkaç haftadır merakla bekliyordum. Sosyal psikolojiyi çok severim ve fırsat buldukça da okumaya çalışırım, bu alandaki ilgimi çeken en önemli konu ise grup davranışları. Teorik olarak, iki grubun karşılaşması durumunda ortaya çıkabilecek sorunlar, çözüm yolları, muhtemel yol haritaları vb. üzerine çok bilgim var, ve geçen hafta bu bilgiyi pratiğe dönüştürme imkanı buldum.

Durumu şöyle özetleyeyim: tek bir ekip haline gelmiş ve fazlasıyla uyum sağlamış bir topluluğa (Haziran Grubu), kendi içlerinde de birbirlerini pek tanımayan ve uyum sağlamak için zamana ihtiyaç duyan, gayet istekli bir topluluk (Temmuz Grubu) katıldı. Haziran Grubu yeni gelenlere uyum sağlamaya çalışırken, Temmuz Grubu hem Haziran Grubuna, hem de birbirlerine aşina olmaya çalışıyordu. Özetle, sosyal olarak karışık bir hafta ekip üyelerinin birbirine alışmasıyla güzel bir şekilde sonlandı. Gelelim bu hafta yaptıklarımıza.

Temmuz Grubu için bir ay önceki süreç tekrar başlamış oldu: Scratch'de gayet başarılı 3 oyun tamamlandı ve Python'da kod yazmaya geçildi. Açıkçası bir konuda da çok şanslı olduklarını düşünüyorum: başlarında kendilerine yol gösterecek Burak gibi bir öğreticileri var. Programlamaya başlayalı yıllar oldu ve nasıl öğrendiğimi kısmen unuttum, bu nedenle yeni öğrenen birileriyle empati kurmak çok daha zor benim için. Ancak Burak hem deneyimli olduğu, hem de programlamayı göreceli olarak yeni öğrendiği için bu konuda açıkçası benden daha başarılı.

Django ise haftaya damgasını vuran bir başka konu oldu: uzun süredir lafı geçiyordu ancak zamanı gelmemişti henüz. Programlama yaparken önemli olan şeylerden biri bence ne kadar satır kod yazdığınız değil, ne kadar hata düzelttiğinizdir. Django'nun bu açıdan büyük bir deneyim olduğunu söyleyebilirim.

Bu hafta Ceyhun'a veda ettik. Duygusal bir vedalaşma oldu, ve grup resimlerimizi çekindik. Ceyhun'un gidişi anısına biraz da dansedeyim dedim, aşağıda uğurlama dansımın da yer aldığı ekip fotoğrafımızı görebilirsiniz :D



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder