11 Temmuz 2014 Cuma

Neler kazandım..

Merhaba arkadaşlar,


Bu hafta hem mutlu hem hüzünlü bir haftayı bir araya sıkıştırarak diğerlerine kıyasla daha duygu dolu bir hafta geçirdik. Uzun bir zamandır ne kendi blog sayfamda ne de ortak blog sayfamızda paylaşımlar yapamıyordum. Kişisel sebeplerimden dolayı bu hafta perşembe günü ekip arkadaşlarımdan ayrılmak zorunda kalarak Bolu'ya dönmem gerekti. Bugüne kadar kendi açımdan ve ekibin bir üyesi olarak neler kazandığımı sizinle paylaşmayı sağolsun Ahmet Hocamızda uygun gördüğü için ortak blog da yazma kararı aldım, umarım size de bir faydası dokunur :)



İlk geldiğim gün bayağı şaşkın ve heyecanlıydım. Çünkü Türkiye'nin önde gelen üniversitelerinden oluşan bir ekiple birlikte hayatında birçok başarısını bence kendi emeklerinin yanında çalıştığı insanlara da gösterdiği ilgiyle elde ettiğini düşündüğüm ki daha gelmeden proje üzerine değil, kendi derslerimize öncelik vermemizi isteyen bir kaptanla birlikte çalışacaktım ve aralarında tutunamamaktan korkuyordum. Neyse ki beklediğimin tam tersi bir ekiple tanıştım.Geldiğim 2. günü doğum günümdü ve ekibin ilk kutlamasını benle açmış bulundular, tekrardan hepsine teşekkür ederim :) Ekip arkadaşlarımdan her biri bugüne kadar geldiği noktalarda kendilerini geliştirmiş ilişkilerinde de kuvvetli insanlardı.En önemlisi de karşısındakine saygı ve sevgi çerçevesinde yaklaşıp her ne olursa olsun anlayış gösteren insanlardı. Belki de bu yüzden çabucak kaynaşıp hedefimiz olan "Tuna Projesi" için verimli bir şekilde geç saatlere kadar insan üstü bir çalışma sergiledik.Bunun yanında Ahmet Hocamız da bizlere çalışmak için uygun şartları ve ortamı elinden geldiği kadar bizlerin sıkılmadan eğlenebileceğimiz bir hale getirdi. 


Staja başlamadan önce Biyoinformatikle kişisel olarak ilgilenip araştırmalar yapsam da hiçbiri Genkök te yaptıklarımız kadar bana bir şey katmamıştı.Teorileri ancak pratik uygulamalara döktükçe yaptığınızı anlayıp ilerlediğinizi görüyorsunuz.Staj sonrası kendimde Biyoinformatik'te hangi yolları izleyeceğimi artık biliyorum bunun yanında gündemi de nerden takip edeceğimi kimlerle iletişime geçeceğimi ve nasıl bağlantılar kuracağımı artık daha net ve daha iyi görebiliyorum.Bunlar ufak şeyler olsa da asla kitaplarda ya da internet'te bulabileceğiniz şeyler değil. Her hafta 2 tane sunum yapmak işi başlarda sıkıcı gelse de topluluk karşısında nelere dikkat edilmesi gerektiğini üstünüze nasıl dikkat çekileceğine dair ufak hayat kurtaran ip uçları aldım.Yanında bireysel proje oluşturup nasıl yürütüleceğini öğrendim.Ben aslında burda Biyoinformatik yanında birçok şey hakkında deneyim kazandım ; ekip çalışmasını, beyin fırtınası yaparak güzel işler ortaya çıkarmayı gibi birçok şeyi.Tabi ki bu yazımla stajı tamamen bitiriyorum anlamına gelmiyor. Uzaktan ekip arkadaşlarımı ve blogu takip ederek çalışmaya devam edeceğim. 



Kısa bir zaman diliminde tanıdığım Temmuz Grubu arkadaşlarımda eminim benim kazandıklarımı fazlasıyla kendilerine katacaklardır.Onlar benden daha şanslı çünkü uzun bir süre orda olacaklar.Hepsine hayatta başarılar diliyorum :) Genkök'te geçirdiğim süre zarfında hayatımda unutamayacağım anlar yaşattıkları için ekip arkadaşlarım olan; Burak,Bihter,Cansu,Emre ve Elif'e özellikle teşekkür ediyor tekrardan zamanı geldiğinde bir yerlerde buluşup ekip olmayı diliyorum :) Son günü ise bana yaşattıkları mutlu,hüzünlü ortaya karışık bir gün geçirttikleri için hep gülerek hatırlayacağım.



Son olarak yeri geldi ciddiyetiyle,yeri geldi samimiyetiyle, bir abi gibi ilgilenen, bizlere bildiklerini paylaşmaktan kaçınmayan, her sorunumuza çözüm aramaya çalışan, herkesi düşünen, böyle insanların nadir olduğu bilim camiasında gerçekten yeri olması gerektiğini düşündüğüm Ahmet Hocam'a bizleri bir araya getirdiği için teşekkür ederim ve tekrardan birlikte çalışmayı dilerim :)



Eğlenerek, öğrenerek, üreterek yaşamanız dileğiyle... :)



Görüşmek üzere,



Ceyhun ERCAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder