27 Ağustos 2014 Çarşamba

26 Ağustos

Merhaba,

Yaz stajı eğitimimiz git gide son şeklini alırken bazı şeyler daha da yerine oturmaya başladı. Bu hafta için de programımızı yaptıktan sonra kaldığımız yerden çalışmaya devam ettik.

Kısaca bu haftaki programımızdan bahsedecek olursam, şu an en önemli görevimiz çıkaracağımız biyoinformatik kitabımız hakkında araştırma yapmak, kitapta neler olması gerektiği üzerinde konuşmak ve biyoinformatik meraklılarına hitap edecek, onların tüm beklentilerini karşılayabilecek güzel bir çalışma ortaya koymak. Bunun için eğitimde kalan tüm stajyelerle birlikte durmadan düşünüyoruz, durmadan ortaya ürün koymaya çalışıyoruz. Sizler için çıkaracağımız kitabımıza maddi olarak yardımda bulunabilecek okuyucularımıza da buradan bir seslenmiş olalım :). Türkiye' de belki de tarzında bir ilk olacak kitabımız, aynı zamanda biyoinformatik kaynaklarındaki Türkçe yetersizliğe karşı güzel bir başlangıç olacak.

Bir başka duyuru daha yapacağım. 1-3 Eylül tarihleri arasında GenKök' te "1st International Advisory Board Meeting" adıyla konferans gerçekleşecek. Hem bilimsel hem de sosyal aktiviteleriyle dolu dolu bir konferans olacağını düşünüyorum. Yurt dışından çokça konuşmacıyı ağırlayacak olan GenKök bu sefer de alanınında çok kıymetli olan akademisyenleri davet etmiş. Ahmet Raşit Hocamızın isteği ile ben de 13 konuşmacıyı tüm ekip içinde dağıttım ve onlardan konuşmacılar hakkında kısa bir sunum hazırlamalarını istedim. Ben de dahil gerçekleştireceğimiz bu sunumda konferans günü gelmeden konuşmacılar hakkında fikir sahibi olacağız ve kendi network'ümüz için oldukça yararlı olacağını düşünüyorum. 

Bir de yine Ahmet Hocamızın isteği doğrultusunda daha öncesinde analiz sonucunda karşılaştığımız malaria ve meme kanseri arasındaki pathway'i ortaya koyan bir araştırma yaptım. Yayınlanan makaleler de  beklentileri ve sonuçları ortayan koyan bir rapor hazırladım. Bunu da konferansta güzel bir şekilde sunacağız.

Ben bunları yaparken diğer ekip arkadaşlarım da bireysel olarak çalıştılar. Yeni gelen Akif ve Hana' da verilen fonksiyonları kısa sürede kodluyor. Onların sürekli yeni şeyler öğrenme isteğine olabildiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz. Bu aşamada Burak'ın desteği ise yadsınamaz bir gerçek. Ağustos grubunun en son fonksiyonları bir organizmaya ait genomun miRNA'larını ortaya çıkarmaktı. Bizim geçtiğimiz yollardan geçtiklerini söylemeliyim. Tuna projesine dahil olmadan önce Django ve D3 çalışmaları gerekecek ve sanırım eğitim bitmeden onları da projede aramızda göreceğiz. Şimdi ise bizim tavla turnuvamızın sonuçlarını D3 ile görselleştirecekler, gelecek günler de sonucu görürsünüz diye umuyorum.

Akşam olduğunda hava değişikliğinin konsantrasyonu arttırdığına olan inancımızla yine Starbucks' ın yolunu tuttuk. Daha öncesinde tüm ekibin hayranlıkla yediği Burger King menülerinden sonra kahvelerimiz eşliğinde çalışmaya başladık. İnternet problemi yaşadığımızdan dolayı GenKök' e döndük. Tuna projesini D3 ile görselleştireceğimiz için takıldığımız bir kaç yer için iki web sitesini inceledik. Sizlere de yararlı olacağını düşündüğümden inceleminizi tavsiye ediyorum.  Web siteleri şunlar, 1 ve 2. 

Bazen çalışmalarımıza ara veriyoruz ve birlikte oyunlar oynuyoruz. Son zamanlarda ki en büyük eğlencemiz ise uçak uçurmak :) Ne de olsa biz eğitimize başlamadan önce yaz stajına "Kaptan konuşuyor" e-mailleriyle hazırlandık. Şimdi de kaptan konuşuyor ve uçuşa hazırlanın diyor. Biz burada ki eğitimize son verirken başka yerlerde yeniliklere doğru yol alıyoruz.

Bizi takip edenler için de yerimiz var. "Kalkış için yerlerinizi alın!"

Bihter


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder