22 Ağustos 2014 Cuma

Fikir Bağı

Tekrar merhabalar,

Geçen hafta stajımın bitmesi nedeniyle artık gün içinde neler yaptık, neler öğrendik diye yazamamaktayım. O yüzden bu sefer sizlere beş hafta süren stajımın benim için nasıl geçtiğinden bahsedeceğim. Stajımızın ismi “Biyoinformatik Yaz Stajı”. Fakat bu stajda biyoinformatikten kesinlikle çok daha fazlası var. Öyle ki öğrendiklerimi düşünüp gözden geçirirken bütün bunları beş haftada mı yapmışız diye şaşırıyorum. 

Staj öncesi biyoinformatik hakkında verileri analiz etme, biyolojik verileri bilgisayar programlarıyla anlamlandırabilme gibi belli başlı tanımları biliyordum. Stajda ise kendimce bütün bu tanımların içini doldurma fırsatını buldum. Biyoinformatiğin ülkemizde pek önemsenmese de bir moleküler biyolog ve genetikçi için ne kadar önemli olduğunu da yine bu stajda fark ettim. İlk haftalarda programlama mantığını ve Python programlama dilini; son haftalarda ise biyoinformatikte istatistiğin nasıl kullanılabileceğini ve Django ile bir web sitesinin nasıl hazırlanacağının temellerini öğrendik. Bunların yanı sıra staj süresince çalışmalarımızı belgelendirme alışkanlığını ve bunları etkileyici biçimde sunma becerilerini kendi adıma kazandığımı söyleyebilirim. Üstelik staj bitse bile uzaktan nasıl devam edebileceğimi veya yeni programlama dili öğrenmek istesem hangi yöntemleri izleyebileceğimi de staj süresince öğrenmiş oldum. Bundan sonrası için biyoinformatikte ilerlemek adına elimden geleni yapmak ve her bir öğrendiğimi akademik veya günlük hayatımda uygulayabilmek bana kalıyor.

Stajımdan bahsederken ekibimizi anlatmamak olmaz elbette. Gerek Haziran grubundaki arkadaşlarımın yardımseverliği gerekse Temmuz grubundaki arkadaşlarımın sıcakkanlılığı, ortama ve staja hemen adapte olmamı sağladı. Günün büyük bir kısmını beraber geçirmemizin de etkisi olacak ki kısa sürede kaynaştık. Çok farklı kişiliklerinin bulunduğu bir ekipte insanların bu denli anlayışlı ve uyumlu olması hem çalışırken motivasyonumuzu artırdı hem de geriye bakıp düşündüğümüzde gülümseyerek hatırlayacağımız bir sürü anı oluşturmamızı sağladı. Stajdayken bile şarşırdığım bu duruma ortak bir amaca sahip olmamızın büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. Hayatımızda kan bağımızın olduğu kişileri seçme şansımız yoktur, onlar bizim zaten ailemizdir; ama arkadaşlarımızı veya birlikte çalışmak isteyeceğimiz insanları fikir bağına göre seçeriz. Bizdeki bu bağı oluşturan biyoinformatik öğrenme isteğimiz de bizi bir araya getirip tanışmamızı sağladı. Biyoinformatikle ilgilenen az sayıda kişi olduğundan bu alanda ilerlediğimiz sürece birbirimizden kopacağımızı düşünmüyorum. 

Tabi ki bu staj programını açan ve bizimle staj boyunca her konuda ilgilenen Ahmet Raşit Hocamıza tüm emekleri ve öğrettikleri için teşekkür ediyorum. Tecrübelerinden ve bilgi birikiminden yararlanabilmek benim için çok büyük bir şanstı. Bu, üniversite hayatımda yaptığım ilk stajdı ve her yönden çıtayı yükselttiğini söylebilirim. Bundan sonrakilerin de en az bu kadar yararlı ve eğlenceli geçmesini umuyorum şimdiden. Yine de bu stajın açık ara en iyisi olarak kalacağından hiç şüphem yok :)

Son olarak, fikir bağımızın iletişim bağlarımızı da canlı tutması dileğiyle..:)

Evrim Fer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder