9 Eylül 2014 Salı

Veda Zamanı

"Staj, öğrencilerin eğitim-öğretim dönemlerinde edindikleri teorik bilgilerin veya laboratuvar ölçekli pratik uygulamaların, büyük ölçekli endüstriyel üretimlerde nasıl yer aldığını gördükleri, çalışmalara aktif olarak katılarak bilgi ve becerilerini geliştirdikleri, mesleğe ilk adım attıkları önemli bir süreçtir." 

Merhaba,

Bu yaz GenKöK Biyoinformatik departmanında yaptığımız stajın sonuna geldik. Türkiye şartlarına göre ortalamanın çok üzerinde bir staj dönemi geçirdiğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Üniversitedeki arkadaşlarıma stajda neler yaptıklarını soruyorum, genelde üretim süreçlerine katılamadıklarından ve fotokopi çekmekten yakınıyorlar. Fakat bu staj, bir stajdan daha çok bize bireysel eğitim imkanı sağladı. 
Bireysel eğitimlerimizde, ikili ve grup halinde çalışmalar yaptık, sunum yeteneklerimizi geliştirme fırsatı bulduk, skype görüşmeleri ile alanında uzman kişilerin tecrübelerini dinleyip iletişim ağımızı genişlettik, grup içi iletişimimizi arttırmak için oyunlar oynadık ve filmler izledik. Ortak bir alanda çalışmak için, sınavla değil istekle bir araya geldiğimiz için birbirimizle çok kaynaştık, birbirimize çok alıştık. İlerde de sürekli iletişim halinde olan arkadaşlar olacağımızdan eminim.

Ahmet hocamız ile birlikte bir araya gelen bizlerin şöyle bir özelliği var, sınav veya mülakat ile seçilmedik. Bu staja biyoinformatik öğrenmek isteyenler seçildi. Bu yüzden motivasyonu çok yüksek, hızlı öğrenen, çok çalışan bir grup olduk. Türkiye'de biyoinformatiği başlatmaya ve temellerini bu grup ile attık. Bu grubun ilerde birbiri ile ortak projelerde yer alacağını görebiliyorum.

Ahmet hocamızın aynı zamanda şirket tecrübesinin olması, bize girişimcilik ruhunu katmasında çok etkili oldu. Tubitak'tan nasıl destek aldığını, projenin nasıl yazılması gerektiği konularının yanı sıra, şirketin kurulma, ayakta kalma ve büyüme süreçleri konularında tecrübelerini anlattı. Ahmet Hocamız bize uzun saatler eğitim verdi. Maddi olarak alamayacağımız eğitimleri burada aldık. Sadece maddi değil manevi olarakta her zaman destek oldu ve ilgilendi. Hayatımız boyunca hakkını ödeyebileceğimizi düşünmüyorum.

Daha önce de bahsettiğim, burada sadece programlama öğrenmediğimiz. Hayatta karşılaşacağımız diğer problemlere karşıda algoritmik düşünce sistemini öğrendik. Ayrıca kazandığımız analitik düşüncenin ve disiplinli çalışmanın hayatımızın her alanında bizi başarıya yaklaştıracağını düşünüyorum. 

Tüm bunlar için bize bu çalışma ortamını sağlayan GenKöK'e, bizimle saatlerini harcayan hocamız Ahmet Raşit Öztürk'e sonsuz teşekkür ediyorum. 

Sevgiler,
Burak ÖZGÖREN







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder